zielnik – kaszel niemowlaka

Moja rewelacyjna Mama znalazła książkę ze swojej młodości autorstwa pań profesor dr Walerii Olechnowicz-Stępień i dr Elizy Lamer-Zarawskiej – Rośliny Lecznicze Stosowane u Dzieci. Na razie skupiam się na rozdziale 0 mieszankach ziołowych w pielęgnowaniu i leczeniu niemowląt, ale mam nadzieję, że uda mi się przeczytać całość.

Dziś mieszanka na kaszel, ponieważ młody kaszle okrutnie, co zapewne ma coś wspólnego z ogólnie panującym zakasłaniem.

  • kwiat prawoślazu lekarskiego
  • kwiaty rumianku
  • owoce kopru włoskiego lub anyżku (ja użyłam koper włoski)
  • ziele tymianku

Zmieszać w równych częściach (po 1 łyżce starcza na zaparzenie kilku szklanek). Zaparzać 1 łyżkę mieszanki na szklankę wrzącej wody (pozostawić w cieple co najmniej 30 minut). Podawać do picia 1-2 łyżeczki kilka razy dziennie w zależności od wieku.

Młody ma kubeczek pod ręką i dostaje ten napar do picia w ciągu dnia. Tu łyczek, tam łyczek i nie cherla tak strasznie.Rośliny Lecznicze Stosowane u Dzieci

 

Skomentuj

