dr nauk czekoladowych

Właśnie wróciliśmy z weekendu w Szwajcarii. Vevey nad jeziorem genewskim. Jeden z tych niezbyt częstych weekendów, kiedy to małż musi pracować, ale zaproszenie jest +1. Co prawda ‚praca’, to pojęcie umowne – rowów kopać nie musi.

Wiodk z pokoju hotelowego mieliśmy obłędny…

Piątkowy wieczór „sponorowany” był przez fondue i rewelacyjne wino czerowne z winnic Chardonne. Nie miałam pojęcia, że Szwajcarzy specjalizują się w trunkach alkoholowych. Jak się okazuje, lokalni zakonnicy z Lavaux ujarzmili w XIX wieku strome zbocza schodzące do jeziora i stworzyli tarasy pod winnice na przestrzeni blisko 30 km położone pomiędzy zamkiem Chillon a Lozanną. Winnice te należą obecnie do dziedzictwa światowego UNESCO.

Ser stosownie aromatyczny i wyśmienite wino, połączone ze świeżym powietrzem sprawiło, że spaliśmy, jak zabici.

W sobotę zwiedzaliśmy okolicę zza kierownicy – od brzegów jeziora zaczynając, przez wizytę w Gruyère, na ośnieżonych wierzchołkach otaczających gór kończąc.
Po  południu natomiast oddawaliśmy się błogiemu nieróbstwu – J na tarsie z widokiem na jezioro, ja w spa (też z wiokiem na jezioro) – w marynacie ziołowej. Pozobno oczyszczającej z toksyn.

Niestety nie zatrzymaliśmy się wczoraj w Gruyère i dziś jak te tłumoki próbowaliśmy znaleźć jakąś otwartą fomagerie. Bezskutecznie. Musieliśmy zadowolić się lotniskowym serem Gruyère. Udało się nam za to dostać pysznych chleb i kolacja była prosta: wino, ser i chleb – pycha.

Wróciliśmy też z blisko kilogramem Toblerone…. Chyba część zabiorę do pracy. Niech nie tylko mnie tyłek rośnie…

P.S. Zapomiałabym o tytułowym doktorze. Otóż w jednej z konwersacji sobotniego wieczoru, kiedy to spglądaliśmy z tarasu na siedzibę główną Nestle na brzegu jeziora, ktoś wspomniał, że jego znajomy pracuje dla jednego z koncernów spożywczych, a jego tyuł zawodowy, to dr nauk czekoladowych. Brzmi jak idealna praca… Muszę zapamiętać, na wypadek zmiany planów zawodowych w przyszłości.