porażka rosołowa


Dzisiaj – napięty harmonogram, żeby zdążyć ze wszystkim, co zaplanowane przed powrotem J:

  1. Kawa z syropem waniliowym
  2. Budgens po piękną (niemalże dekoracyjną) kapustę (rozmiar nadający się na gołąbki), tak zwaną zimową
  3. Rzeźnik po wołowinę na zrazy, pieczeń wieprzową z morelą i nadzieniem z kiełbasy (!), kurczaka i kości wołowe na rosół ….i tu porażka sromotna – brak kości wołowych. Dostałam za to 5 kilo kości kurczaka gratis i torbę kości jagnięcych.
  4. Polski sklep po chleb (nie było całego, tylko krojony), musztardę sarepską (zwaną przeze mnie saperską) i serek wiejski
  5. Tesco po włoszczyznę, bekon i warzywa do niedzielnej pieczeni
  6. Sainsbury – zupełnie nie mogłam sobie przypomnieć po co (oprócz benzyny) miałabym jechać do Sainsburego… W końcu szare komórki łaskawie się uaktywniły i sobie przypomniałam – po Ham Hock (pomaga na Dukanie, na którego wróciłam w dni powszednie).

W drodze do domu zapiszczała kontrolka paliwa (cholera jasna! trzeba było pojechać do S ze stacją benzynową!)  No i będę musiała wstać 10 min wcześniej w poniedziałek. Może jednka pojadę jutro, jak majster malarz sobie pójdzie…

Wracając do tematu – zapakowałam włoszczyznę, kurczaka, jakiś ogon wołowy wypatrzony w Sainsburym i z pewną taką nieśmiałością jagnięce kości.

No i lipa – rosół, jak się patrzy, ale co-nieco śmierdlawy. Zalatuje baraniną, a miałam nadzieję, że skoro one jagnięce (te kości znaczy się), to nie będzie starym capem jechać….

Cóż, trzeba spróbowąć jeszcze raz jutro. Na szczęście mam te kości kurczacze🙂

Tymczasem J słodko chrapie (zasypiał już o 20-tej po powrocie z Tokyo), a ja jakoś nie mogłam zasnąć o 21, więc pognałam do kuchni smażyć boczek i cebulę do gołąbków oraz gotować ryż.

P.S. Oglądaliśmy wieczorem „The Help” – rewelacyjnyy!

Skomentuj

