charytatywnie

Próbowałam wczoraj znaleźć na stronie japońskiego Czerwonego Krzyża link do formularza donacji (datków) przez internet i co? I guzik. Linka nie ma. Kiedy wpisze się ‚donation’ lub ‚donate’ w pole wyszukiwarki na stronie – brak wyników.

Napisałam więc emaila. Odpowiedź przyszła po zaledwie kilku godzinach z podziękowaniami za troskę i informacją, że w tej chwili nie są przyjmowane datki, powieważ sytuacja jest nadal oceniana i nie wiedzą jeszcze czy będzie im potrzebna pomoc.

Jak to nie wiedzą CZY???

W sumie jednak nie ma się co dziwić. Japonia i Japończycy – dumny kraj i naród i wiele potrafią znieść. Co mnie jednak wyjątkowo wkurza, to że amerykański Czerwony Krzyż i inne międzynarodowe organizacje rzuciły się jak hieny na apelowanie o datki w związku z katastrofą w Japonii, ale  0wijają w bawełnę i próbują się ubezpieczać pisząc, że inne regiony i ofiary innych trzęsień ziemni i tsunami potrzebują pomocy… Nie wierzę, że moje datki do amerykańskiej kiesy trafią do potrzebujących w Japonii.

Spędziliśy w tym wyjątkowym kraju naszą podróż poślubną i jest on nam wyjątkowo bliski. Mam nadzieję, że mu natura oszczędzi dodatkjowych niespodzianek i powrót do normalności będzie szedł sprawnie, o ile można mówić o normalności w ogóle przy tych tysiącach ofiar i zmiecionych z powierzchni ziemi miastach wraz z ich mieszkańcami.

Jeśli ktoś ma namiary na japońskie organizaje charytatywne, którym można przesłać datki przez internet – proszę o info.

One response to “charytatywnie

  1. Właśnie myślałam o tym jak opisywałaś Waszą podróż i zastanawiałam się czy przypadkiem Was tam nie pognało. Chwała bogu- nie.

Skomentuj

