dieta dukana – półmetek

Książka Dieta DukanaW swojej książce dr Dukan pisze, że wiele osób, po dojściu do zaplanowanej wagi uważa, że osiągnęło już swój cel i kolejne dwa etapy (z czterech) nie są im potrzebne.

Od fazy trzeciej (stabilizacyjnej) dzieli nas (mnie) zaledwie 2-3 kg, co biorąc pod uwagę tempo chudnięcia na tej diecie, może się równać blisko miesiącowi. Jednak w mojej głowie, to „zaledwie 2-3kg” i niebawem zacznę wyczekiwaną fazę 3.

Jestem w stanie zrozumieć odchudzających się tą metodą. Na finiszu drugiego etapu mam przesyt białka i warzyw oraz duży niedosyt owoców i innych produktów spożywczych. Czy było warto się wysilić? Zdecydowanie! Od 30 sierpnia 2010 J zrzucił prawie 25 kg, a mnie udaje się wchodzić w dwa rozmiary mniejsze ciuchy. Ponieważ jestem babą, to się wagą chwalić nie będę😛

Wypad na narty był wyrwą w schemacie dietowym. Po części usprawiedliwieniem były 3-5 godzin spędzanych na stoku. Od powrotu też ciężko nam było zaprzęc się z powrotem w kierat. Walentynki nie pomogły… Mam nadzieję, że wymówki nam się już skończyły i najbliższe dni będą bardziej owocne pod względem silnej woli – właśnie zjedliśmy lunch – wędzony na ciepło łosoś oraz makrelę z grubo mielomym pieprzem plus kurczaka w bazylii i pomidorach.

Dla mnie najbardziej zdradliwe są sytuacje, kiedy nie mam czasu zjeść, głód narasta to tego stopnia, że jest mi wszystko jedno, a najlepiej, żeby jedzienie zmaterializowało się w postaci węglowodanów. Czasami się zastanawiam, czy przypadkiem węglowodany nie są używką podobną do narkotyków…?

Co nas czeka w fazie trzeciej – stabilizacyjnej? A co ważniejsze ile potrwa faza trzecia. Hmm, w przypadku J – 25 kg = 50 funtów * 5 dni – 250 dni. W moim, w ramach solidarności z mężem – tyle samo, chociaż do zrzucenia miałam dużo mniej.
Czekają nas pieczywo, żółty ser, owoce i pełne posiłki w dodatku do znanego już zestawu: białka + warzywa minus tłuszcz.
Pełne posiłki – w pierwszej połowie 250 dni – jeden pełny posiłek w ciągu tygodnia. Pod pojęciem pełny posiłek kryje się: przystawka, danie główne, deser i lampka wina. W drugiej połowie 250 dni pojawią się kolejny pełny posiłek, pod warunkiem, że nie tego samego lub następnego dnia.

Mam nadzieję, że już niebawem, bo jestem tą monotonią nieco sfatygowana. Zbawieniem drugiego etapu jest kawa i syropy bezcukrowe. Zwłaszcza ze Starbucksa. Syropy Monina mamy też w domu.

Całkiem fajnie sprawdza się też pieczony kurczak z warzywami (warzywa zblanszowane, a następnie pieczone).

5 responses to “dieta dukana – półmetek

  1. O skubana…
    Ja się naczytałam chyba za dużo o tej diecie i mam jakieś mniej lub bardziej niezidentyfikowane obawy :)))
    Kurczę wolę mimo wszystko siłownię, ale ostatnio mam zdecydowanie za mało zdrowia na ćwiczenia niestety:/
    Powodzenia i trzymam kciuki! :)))

Skomentuj

