projekt obywatelstwo #11 – formularz AN

Formularz (form AN) wypełniony.

Nie wiem, jak ktokolwiek pamięta kiedy i dokąd wyjeżdżał w ciągu ostatnich trzech do pięciu lat? Gdyby nie kalendarz Google, poza orientacyjnymi wyjazdami na święta i urlopy, połowa strony poświęconej ‚nieobecności w UK’ byłaby zgadywanką. Na szczęście Google pamiętał za mnie.

Pozostało zdjęcie do strony z referencjami, list od pracodawcy zaświadczajacy, że nadal jestem tam zatrudniona i dwóch referentów. Pomijając £780 haraczu, ktory trzeba uiścić przy składaniu wniosku. Opłata zawiera £80 za ceremonię zaprzysiężenia na poddaną jej królewskiej mości. W przypadku odrzucenia wniosku, można się ubiegać o zwrot tych ośmiu dych… A, zapomniałabym – jak już się zostanie poddanym, trzeba się jeszcze rozstać z £77, jeśli che się mieć paszport…

Miałam mały problem z referentami, ale doczytałam (guła), że jednym z referentów może być osoba dowolnej narodowości, pod warunkiem, że jest określonej pozycji zawodowej (duchowny, urzędnik państwowy, prawnik, lekarz, etc.). Chętny się już znalazł i teraz pozostaje mi mieć nadzieję, że Dora zgodzi się podpisać mój wniosek, jako drugi referent. Zdecydowałam, że nie będę prosiła Grace ani Lynn. Nie znam ich jeszcze od 3 lat, a jak Home Office włączy kalkulator, to łatwo się tego doliczy. Zresztą i tak tylko jedną z nich mogłabym o cokolwiek prosić, ponieważ żadna z nich nie jest ‚of professional standing’.

Oby do lutego. Tymczasem czekamy na dostawę zakupów. Przerzuciliśmy się na Tesco delivery i odpukać, jest całkiem niezłe. Kiepska wołowina, ale steak zawsze można u lokalnego rzeźnika kupić lub w M&S.

Dzięki tym dostawom zyskaliśmy średnio po dwie godziny tygodniowo, które poprzednio traciliśmy na  tułanie się po zatłoczonym sklepie (lub co gorsza z opustoszałymi / przebranymi półkami). Podejrzewamy, sądząc po datach przydatności do spożycia (wyjątkowo długich), że towar jest pakowany prosto z magazynu i nie widzi nawet półek sklepowych.
Przeniesienie z furgonetki do kuchni i rozpakowanie zajmuje mniej niż 10 minut. Zdecydowanie warte tych £3 za dostawę.

Na froncie zawodowym – zaczęłam dziś grać w Farmville na potrzeby pracy🙂

2 responses to “projekt obywatelstwo #11 – formularz AN

  1. Przechodzilam przez cos podobnego we Wloszech, gdzie ubiegam sie o obywatelstwo🙂 Zycze powodzenia! Ja na obywatelstwo bede czekala 2 lata🙂

Skomentuj

